Saturday, February 25, 2017

TIPS ELAKKAN DIRI DARI MENJADI PESAKIT DIALYSIS

Rakyat Malaysia sekarang sudah tidak asing lagi dengan penyakit kegagalan ginjal. Saban hari kita dengar ada saja saudara terdekat atau kawan kita yang mengidap penyakit ini atau sedang menjalani rawatan dialysis atau 'cuci' buah pinggang. Setiap tahun dianggarkan seramai 5000 pesakit baru buah pinggang menjalani rawatan dialysis di lebih kurang 640 pusat-pusat dialysis yang beroperasi diseluruh negara kita.

Jika seseorang disahkan mengidap penyakit ini, maka dia harus siapkan masa dan wang untuk dibuang' di pusat-pusat tersebut. Masa rawatan adalah selama 4 jam setiap hari dengan kekerapan 3 kali seminggu (atau 13 kali sebulan). Setiap kali rawatan akan dikenakan caj RM 200. Ambillah kalkulator dan kiralah sendiri berapa wang yang akan 'mengalir' setiap bulan.

Penyakit ginjal atau CKD (Chronic Kidney Disease) dibahagikan kepada 5 peringkat berdasarkan paras CREATININE dalam darah pesakit tersebut (atau lebih tepatnya eGFR). Paras CREATININE darah normal ialah 60 hingga 115 umol/L. Peringkat 1 hingga 4 tidak memerlukan rawatan dialysis tetapi pesakit akan diberikan ubat-ubat tertentu. Rawatan dialysis diperlukan pada peringkat ke 5.

Perubatan Barat (yang berasaskan BAHAN KIMIA) tiada rawatan khusus untuk mengembalikan fungsi ginjal yang rosak. Pada peringkat 1 hingga 4, badan anda umpama satu bom jangka yang menunggu masa untuk 'meledak' ke peringkat 5. Sekiranya paras CREATININE anda mendekati 600umol/L, anda akan dinasihati untuk membuat FISTULA di tangan sebagai penyediaan untuk rawatan dialysis.

Perubatan Nabi (yang berasaskan HERBA dan BEKAM) mampu kembalikan fungsi buah pinggang kembali normal pada mana-mana peringkat sekali pun (sekiranya dirawat awal).

Malangnya, pelbagai tanggapan negatif dilabelkan kepada HERBA yang menjadi asas kepada Perubatan Nabi.
HERBA mengandungi STEROID !!!!!
HERBA merosakkan buah pinggang !!!!!
HERBA sebabkan pendarahan perut !!!!

Tidak menghairankan jika pernyataan negatif diatas keluar dari mulut doktor-doktor beragama Islam kerana sistem perubatan dunia melalui WHO dan FDA telah dikuasai oleh Yahudi Zionis.

Sejarah telah dipadamkan dimana HOSPITAL PERTAMA DI DUNIA yang dibina pada kurun ke tujuh di Baghdad oleh para ilmuan Islam menggunakan HERBA ketika merawat pesakit.
Sejarah dipadamkan dimana FARMASI PERTAMA DI DUNIA yang dibina oleh ilmuan Islam pada tahun 794 menggunakan preskripsi HERBA untuk merawat pesakit.
Sejarah dipadamkan dimana edisi ke 2 KITAB PERUBATAN TERULUNG DIDUNIA tulisan BAPA PERUBATAN, Ibnu Sina atau Avicenna menceritakan tentang HERBA. Kitab tersebut digunakan sebagai rujukan oleh universiti-universiti Eropah selama 400 tahun !!!

HERBA yang boleh kembalikan fungsi buah pinggang diceritakan oleh Ibnu Qayyum dalam kitab perubatan termasyur beliau, HEALING WITH MEDICINE OF THE PROPHET. Kitab ini ditulis kira-kira 650 tahun yang lepas.

HERBA tersebut ialah :-
1. HABBATUS SAUDA (NIGELLA SATIVA)
2. DAUN INAI (LAWSONIA INERMIS)
3. BENIH SADERI (APIUM GRAVEOLENS)
4. GOKHRU (TRIBULUS TERRESTRIS)

BAGAIMANA CARA DAN SUKATANYA ?

Ikuti langkah-langkah dibawah dengan teliti supaya paras CREATININE anda boleh turun ke tahap yang selamat.

1.Biji HABBATUS SAUDA direndam dalam air sebanyak 3 litre semalaman sebelum dipanaskan pada api perlahan sehingga menjadi air menjadi separuh. Air tapisan diminum sebanyak secawan sebelum sarapan pagi.

2. Sarapan pagi hanya dengan bubur BARLI (Talbinah). Barli merupakan salah satu makanan sunnah dan pelbagai kajian saintifik menunjukkan BARLI mempunyai kebolehan membaiki fungsi buah pinggang.

3. Selepas sarapan, air rendaman DAUN INAI KERING diminum secawan. Daun inai mempunyai kesan DIURETIK yang sangat kuat.

4. Semua jenis PROTEIN HAIWAN diberhentikan selama 3 bulan kerana molekul protein haiwan terbukti mencederakan buah pinggang.

5. Selepas makan malam, anda perlu makan 2 sudu kecil kesemua empat herba diatas yang dikisar sekali.

6. Dan akhir sekali, anda harus BEKAM di lapan titik dibahagian belakang badan SETIAP DUA MINGGU selama 3 bulan.

In sha Allah, sekiranya anda YAKIN dengan Perubatan Nabi, paras CREATININE anda akan turun ke normal.

Wassalam

Dr Hj Noorul Amin Hj Abdul Rahman
MD(UKM)
MMC 40461
Pengarah
Beyond Medicare Sdn Bhd