Wednesday, August 24, 2016

AKU TIDAK MAU BERPISAH DENGAN HARTAKU

AKU TIDAK RELA MENINGGALKAN HARTAKU DI DUNIA INI.
HARTA KU AKAN KU BAWA MATI.

AKU TIDAK MAU BERPISAH DENGAN KEKAYAAN KU.

BAGAIMANA CARANYA?

AKU HANTAR SEDIKIT-SEDIKIT MELALUI:
● Masjid,
● anak yatim,
● fakir miskin,
● pejuang fii sabilillah.
● yayasan/ baitul maal.
● guru2 Agama & Ulama yg rajin Ibadah
● saudara dan sahabat yg dirawat sakit

Alhamdulillah masih ada yg mau terima, aku amat gembira. Alhamdulillah masih ada yg sudi, aku amat bahagia.

YANG PALING PENTING *DI AKHIRAT NANTI AKU MAU KUTIP KEMBALI HARTA HARTA INI... BUKAN SEBANYAK YANG AKU SIMPAN TETAPI BERGANDA-GANDA SEPERTI JANJI ALLAH*

مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ ۗ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَنْ يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ

Perumpamaan orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, ialah sama seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai; tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji. Dan (ingatlah), Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya, dan Allah Maha Luas (rahmat) kurniaNya, lagi Meliputi ilmu pengetahuanNya.
Al Baqarah : 261

Maka siapa kata harta tidak boleh dibawa mati....?
Harta itu boleh dibawa mati....!!!

Caranya ? ...

JANGAN BAWA SENDIRI
Minta tolong dibawakan oleh fakir miskin, anak yatim, orang-orang yg berjuang di jalanNYA, yayasan/baitul maal....dll